Leváda Do Furado

Třetihorními pralesy z Ribeiro Frio do Portely

Známá levádová procházka vnitrozemím ostrova

Další oblíbená madeirská trasa po levádě je výtečnou volbou pro ty, kdo po ostrově cestují místní autobusovou  dopravou. Kombinuje krásnou laurisilvu, pěkné výhledy na severní pobřeží a pohodovou turistiku pro všechny věkové kategorie. Navíc můžete navštívit malou pstruží farmu.

Parametry trasy

Typ túryz bodu A do bodu B
Délka túry11 km
Náročnoststřední
Čas chůze3,5 h
Převýšení250 metrů sestupu
VybaveníJedná se o jedno z nejdeštivějších míst ostrova, takže pláštěnka do batohu se hodí.
Dostupnostautem, místním autobusem, taxi

Náročnost

Cesta po vrstevnici s klesáním v poslední třetině trasy. Některé sekce trasy mohou klouzat. V nejexponovanějších pasážích je chodníček zajištěn zábradlím. V létě tu bývá příjemný stín a chládek.

Spojení

Autobusem číslo 56 z Funchalu do Ribeiro Frio. Z Portely bus č. 53 do Funchalu.

Pro cestu autem použijte tlačítko pod mapou:  “Naviguj k výchozímu bodu trasy” – dle preferencí v aplikaci Google maps či Mapy.cz.

Občerstvení

Na začátku trasy ve vesnici Ribeiro Frio, nebo na konci trasy ve vesnici Portela. Po cestě žádné.

Alternativní trasy

Túru je možné spojit s výletem na “Balkony” – viz popis této pěší túry.

Chci mapu

Podrobné informace o trase

Cesta začíná v Ribeiro Frio. Malá vesnička uprostřed zelených hor, kterou turisté navštěvují kvůli malé pstruží farmě anebo známé vyhlídce Balcões nedaleko odsud. Po prohlídce pstruží farmy (zdarma, zabere pár minut) se vydejte dolů po silnici. Minete 2 bary (kde si můžete odskočit na toaletu, případně se posilnit ponchou, sendvič na cestu vám tu určitě taky udělají) a pak už po pravici uvidíte směrovku „Portela“. Vydejte se po ní a během chvilky jste u levády „do Furado“, která vás bude doprovázet většinu cesty.

Cesta je zprvu široká a pohodlná. Procházíte třetihorním lesem par excellence – vavříny, stromovité vřesovce, místní gigantické několikametrové borůvčí, tilandsie a když jste tu ve správný čas, tak i kvetoucí pozemní orchideje – Vstavače)  Časem se začne cesta zužovat, díky tomu, že jste ve velmi vlhké (a často deštivé) oblasti Madeiry, kameny mohou klouzat.

Levada do Furado Madeira

Přijdete k levádovému rozcestí (doprava nahoru pokračuje jiná z našich oblíbených tras – Feiteiras do Baixo). Fajn místo na posezení, kde vás zřejmě navštíví pěnkavy, které při troše trpělivosti můžete krmit i z ruky)

Pokračujte dále, následují hezká zákoutí (malé vodopády, jezírka), občas je cesta okolo levády neprůchozí a obchází jí schůdnější odbočka, která se na levádu opět napojí. Dojdete k místu, kde leváda mizí mezi skalními stěnami v jakémsi tunelu – ten ale projdete i bez baterky. Zanedlouho začínají nejexponovanější místa trasy, cestička je velmi úzká, výhledy na severní pobřeží a „Orlí skálu“ po levici fantastické. Cesta vás zavede až k malé „vodárenské věžičce“. Zde z hlavní levády odbočíte a pokračujete doleva z kopce dolů směr Portela.

Za pár minut dojdete do malebného místa Lamaceiros, jako stvořeného pro piknik. Líbezná zahrádka vedle domku madeirských ochránců přírody, kde si můžete ve stínu kryptomérií za ševelení místního ptactva vychutnat váš piknik.

Pokračujete stále dolů, po levici se otevře krásný pohled na Porto da Cruz, cesta vede následně po levádě eukalyptovým lesem. Nepřejděte odbočku, kde se dáte po schodech dolů. Za chvíli už jste na silnici v Portele.

Z velké terasy vedle silnice je opět krásný výhled na severní pobřeží. Je tu i hospoda, zastávka busu směr Funchal je opodál. Pokud se vám nechce čekat na bus, stojí tu většinou i taxikáři „lovící“ své klienty. Třeba se s nimi domluvíte i na slušné ceně svozu do hlavního města.

Tohle by vás mohlo zajímat

Cena bez letenky

Láká vás dovolená bez cestovky? Máte svou představu jak cestu pojmout, co zažít…

Každoročně nastává už na začátku října nejpříhodnější čas postarat se o  skvělou…

21. 11. – 29. 11. 2024

VYPRODÁNO

1. 12. – 9. 12. 2024

29 990 Kč

Může mít ostrov duši? Každý, kdo navštíví nejmenší z Kanárských ostrovů El Hierr…

16. 5. – 23. 5. 2025

24 490 Kč

1. 8. – 8. 8. 2025

24 990 Kč

22. 8. – 29. 8. 2025

Chystáte se na Madeiru a jste příznivci pěší turistiky? Pak je pro vás zájezd Pě…